Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 536

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 537

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 539

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 554

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 557
Derfor bør du høre musik når du træner – Aalborgtraef

Har du nogensinde bemærket hvor stigende dit energiniveau, kan blive under træning, lige så snart du hører beatet fra dine earplugs? Til tider kan en træningsdag blive lidt for triviel, og din motivation vil derfor dale, og din træning vil falde. I denne artikel argumenterer vi for, hvorfor du bør høre musik under din træning.

De fleste som er rutineret i forhold til motion og træning, ved hvor motiverende musik kan være, under en hård og lang dag. Specielt ens egne yndlings numre, kan have en positiv effekt på dit energiniveau. Der er skjulte kræfter i musik, og det ved du også godt inderst inde. Det er blandt andet derfor Zumba, crossfit og spinnings hold har toner blæst ud af højtalerne, så folk kan presse sig selv yderligere.

Det er blandt andet bevist at musik påvirker vores følelser, og det er blandt andet derfor at studerende som læser, ofte hører blide toner, i form af electro jazz, chill og rolige genre. Det får dem til at slappe af, og kan øge koncentrationsniveauet. Derimod folk som træner, hører musik med flere kræfter i.

Løft dit humør under træning

Ofte træner folk efter arbejde. Det kan resultere i humørsvingninger grundet, en dårlig dag på arbejde, det forkerte ben ud af sengen mm. Du bør derfor høre musik med et hurtigt tempo, da det vil løfte dit energiniveau.

Du kan yde mere med musik

Tilbage i 2010 påviste et studie af cyklister, at de trampede hårdere i pedalerne, til et beat med højt tempo. Dog havde det også en negativ effekt, hvis der var for mange beats i minuttet. Du bør derfor føle, hvilket tempo som passer bedst til dig.

Zonen er kun et skridt væk

Vi alle har sange som påvirker os på en positiv måde, da vi har positive minder forbundet med sangen. Du bør derfor prøve at spille dine yndlingssange med et højere tempo, da det løfter dit humør og kan få dig i zonen.

F.eks. er der mange personer, som elsker sangen ”Eye of the tiger” netop fordi de forbinder den med deres barndomsfilm Rocky.

Du kan holde dit tempo oppe i længere tid

Hjernen arbejder på højtryk, selv når du motionerer i form af cykling eller løb. Det er bevist at hjernen har nemmere ved at fokusere, hvis den følger en rytme.

Positivt humør smitter

De fleste mennesker har deres humør synligt. Ved at være høre dine gode sange, bliver du som regel gladere, og det kan andre mennesker mærke. Du kan derfor lave dagens gode gerning ved at smitte resten af flokken med din positive aura.

Pas på din telefon den kan gå i stykker

Det er ikke umuligt at du skader din telefon i hverdagen generelt, samme gælder når du er træningscenteret. Hvis du er kommet ud for et uheld, som en flækket skærm, eller hvis dit input til dine earplugs ikke virker, har du mulighed for at få hjælp hos IREP.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *