Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 536

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 537

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 539

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 554

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/aalborgtraef.dk/public_html/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 557
Få gang i væksten under krisen: 5 simple råd – Aalborgtraef

Den økonomiske nedtur har ramt Aalborg lige så hårdt som andre dele af både Danmark og ikke mindst Europa. Men selvom det kan være svært at se lys for enden af tunnelen, så er det muligt at vækste sin forretning i disse tider. Den primære måde at gøre det på, er digitalt.

Så hvis du sidder og river dig i håret over, hvor væksten skal komme fra, så kommer der her 5 råd til, hvordan du kan skabe vækst i din forretning.

1: YouTube er den billigste kanal i dag

En af de mest oversete marketingskanaler herhjemme er YouTube. YouTube er den kanal vi bruger mest tid på i gennemsnit, og der er noget for enhver smag. Både når det kommer til underholdningsbrug og søgemaskine stormer YouTube frem.

Det er ikke den mest salgsorienterede kanal endnu, men hvis du gerne vil brande dig selv på en meget billig men effektiv måde, særligt i disse tider, hvor folk sidder rigtigt meget foran deres skærme. Den store gevinst ved YT er at det indhold man laver, er evergreen og derfor vil holde i mange år fremover. Det eneste du skal bruge, er et godt kamera eller eventuelt en god smartphone.

2: Facebook look a like målgrupper – virker hver gang

En anden metode, der er meget effektiv, er at bruge Facebooks look-a-like-målgrupper. Med Look-a-like-målgrupper, kan man få Facebook til at oprette målgrupper af personer, der minder mest om ens eksisterende kunder.

Det kan både gøres ud fra et CVR-udtræk eller ud fra kundelister og dermed kunde-e-mails. Det gælder uanset om der er tale om en B2B eller B2C-virkosmhed. Hvis du er nichevirksomhed, så er denne metode meget, meget effektiv. Et godt eksempel er virksomheden Alfa Omega, der sælger laboratorieudstyr og inventar til klinikker og lægehuse. Her har metoden virket til at sparke døren ind til nye virksomheder i branchen – selv i en krisetid.

3: Affiliate marketing: No-cure-no-pay-metoden

En tredje metode du kan anvende, er affiliate marketing. Princippet i affilaite marketing er, at du betaler en kommission per salg som, skabes af en affilaite. En affilaite kan både bruge Google Ads, SEO og sociale medier.

Mange vælger dog kun at lade dem lave SEO. Det korte af det lange her er dog, at du kun betaler ved salg eller leads, hvorfor du også får en masse gratis trafik som kan samles op af dit remarketing-flow. Det eneste du skal bruge, er et produktfeed hvis du er en webshop og ellers skal du blot oprette dig selv på et affilite netværk og fastsætte din kommission. Jo mere attraktiv den er, jo bedre vil det virke. Efter dette, skal du ikke aktiv gøre andet end at betale dine affilaites samt læne dig tilbage i stolen.

4: Influencer marketing – kom ud til nye nicher

En fjerde mulighed er at bruge influencer marketing. Influencer marketing behøver ikke at være dyrt og det er en meget attraktiv strategi til at nå ud til nye målgrupper. Dog er det vigtigt at man sikrer sig, at man får kommunikeret på en måde, der stemmer overnes med resten af jeres virksomheds identitet eller tone of voice.

5: E-mail-marketing: Udbyg din marketinglister nu!

En sidste metode du kan overveje at bruge, er e-mailmarketing. E-mailmarketing er typisk den bedste kanal målt på ROAS og konverteringsrate når man sammenligner over tid. Dog kræver det at man er god til at skrive og faktisk har noget godt at tilbyde. Men når først indholdet er lavet, så er det en meget skalerbarstrategi med meget lave faste omkostninger og et tilsvarende højt return of investment

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *